Deze week maken we kennis met John Brouwers, eigenaar van Brouwers Industrial Services BV. In vier jaar tijd heeft John zijn onderneming hard laten groeien. Hij heeft een sterk team om zich heen gebouwd en is verhuisd naar een groot pand aan de Karperweg. In dit artikel vertelt John meer over zijn onderneming en over deze groei.
Door Sara Berende
John Brouwers is 52 jaar en is nu 4 jaar eigenaar van zijn bedrijf Brouwers Industrial Services BV. Voor zijn start als zelfstandig ondernemer, heeft John lange tijd ervaring opgedaan in loondienst bij verschillende technische bedrijven, zowel op de werkvloer als in het management. Bij zijn laatste werkgever kon John niet meer verder groeien in zijn werk, waardoor hij de keuze heeft gemaakt om voor zichzelf te gaan beginnen.
“Ik heb goed nagedacht over wat ik wilde doen. Ik vond het belangrijk dat ik een bijdrage aan de maatschappij kon leveren. Met de ervaring die ik al had besloot ik daarom ondersteuning en service te bieden aan bedrijven op het gebied van mechatronisch onderhoud en storingen aan productmachines en productlijnen.” John koos er bewust voor om niet als zzp’er aan de slag te gaan en bouwde al vrij snel een hecht team om zich heen, die vandaag de dag bestaat uit in totaal 7 man.
Brouwers Industrial Services biedt vele soorten diensten aan. Zo handelt het bedrijf proactief, waarbij o.a. support op call-out en contractbasis wordt aangeboden en er technische ondersteuning op verschillende vlakken wordt uitgevoerd. Op actief vlak voert BIS o.a. inspectie en onderhoud uit, keuringen en adviseert het bedrijf bij technische processen. Tot slot biedt Brouwers Industrial Services ook ondersteuning aan de technische dienst van een bedrijf en kunnen er verschillende trainingen worden gegeven.
Door de samenwerkingen met verschillende partners, heeft het bedrijf beschikking over een grote diversiteit in competenties. Daarnaast is er 20 jaar ervaring op het gebied van innovatie in de logistieke sector aanwezig. “We kunnen onze klanten daarom altijd ondersteunen en oplossingen bieden om hen op die manier ontzorgen, waardoor ze zich kunnen richten op hun kernzaken.”
“Daarbij gaan wij ook uit van ons motto: ‘kwaliteit wint het altijd van de prijs’. Ik vind de kwaliteit die we leveren belangrijker dan de prijs die we vragen. De relatie die we met de klant opbouwen is ons meer waard. We willen graag een aanspreekpunt en vraagbaak zijn voor bedrijven als het gaat om technische zaken. En op dat gebied streven we er ook naar om een vertrouwenspersoon te zijn. Wanneer de klant tevreden is, dan zijn wij tevreden.”