Opnieuw kregen onze horecaondernemers te maken met flinke maatregelen, waardoor ze de deuren weer moeten sluiten. Gelukkig zien we om ons heen veel horecaondernemers met creatieve oplossingen komen om de zaak draaiende te houden. Eén daarvan is Hubert Boelaars, hij organiseerde onlangs de succesvolle online pubquiz. Met het oog op het bedrijfsleven heeft hij dit concept verder uitgerold. In dit artikel vertelt Hubert daarover meer…
Door Sara Berende
Hubert is de eigenaar van Boelaars Zalencentrum, een zaak die al jarenlang begrip is in de gemeente Geertruidenberg. Het bedrijf bestaat inmiddels 90 jaar en is niet meer weg te denken uit de gemeente. Ook eigenaar Hubert is al jaren actief in de gemeente en onderneemt veel voor zijn medemensen en collega-ondernemers. Hij zet zich in voor de levendigheid in de gemeente en zorgt voor de nodige gezellige activiteiten en de sprankeling. Hubert is een echte ondernemer pur sang en gaat niet zomaar bij de pakken neer zitten. Ook niet in de coronapandemie.
Zo was het welbekende ‘zomerterras’ in de zomer een succes en ook het afhalen van de verschillende soorten pakketten liep erg goed. Hubert vertelt: “De activiteiten in het voorjaar zijn voor ons een opstapje geweest voor nieuw potentieel voor het najaar. Het wees ons erop dat we niet stil kunnen blijven zitten en actief moeten blijven. Ook al loopt het niet volgens plan, je onderneemt iets en je laat van jezelf zien. Daarmee blijf je als ondernemer onder de aandacht.”
Hubert voegt toe: “We hebben van het voorjaar geleerd dat mensen het afhalen van pakketten een beetje moe worden. Elke horecaondernemer doet in essentie hetzelfde en ik kan me voorstellen dat mensen daar niet altijd op zitten te wachten.” Hubert is daarom op zoek gegaan naar alternatieven.
Een mooi voorbeeld daarvan is de online pubquiz die op 31 oktober werd georganiseerd. In samenwerking met Veers Erfgoed was er een boeiende quiz samengesteld met een diversiteit aan vragen en Hubert had verschillende drankpakketten samengesteld. Mensen konden vooraf de pakketten bestellen en haalden deze op 31 oktober af. ‘s Avonds sloten de mensen thuis op de bank aan bij de pubquiz. Het was een zeer geslaagde avond met een unieke samenwerking tussen twee mooie partijen in de gemeente.
Hubert vertelt verder: “Als je in deze tijd wil overleven, dan is het van belang om zichtbaar en onderscheidend te zijn. Je moet in beeld blijven als ondernemer en daarom zijn we steeds op zoek naar een manier om in contact te blijven met de mensen, bedrijven en relaties. Het is belangrijk om met elkaar in gesprek te gaan en om te luisteren naar de wensen en behoeftes van de mensen. Daarmee blijf je onder de aandacht.”
Het succes van de pubquiz heeft Hubert nu verder uitgerold met het oog op het bedrijfsleven. “Bedrijven bellen steeds vaker op met de vraag wat ze voor hun medewerkers kunnen doen met de feestdagen.” Daarom heeft Hubert besloten om dergelijke activiteiten ook aan bedrijven aan te bieden. “Mensen hebben toch behoefte aan contact. Dit is een leuk alternatief voor het uitvallen van de fysieke bijeenkomsten en zorgt toch voor gezelligheid. We staan altijd open voor een gesprek met de ondernemers. In samenspraak kunnen we veel dingen mogelijk maken, helemaal op maat!”